Bliv Biavler – Begynderkursus 2019

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

           Drømmer du om et par bistader i baghaven, egen honning på bordet, bestøvning af havens træer og buske og en hobby hvor hele familien kan være med, så vil Bornholms Biavlerforening hjælpe dig i gang med at få drømmen opfyldt.

 * * * * * * * * * *

Begynderkursus i biavl 2019:

Teori-delen løber over 5 tirsdage fra kl. 19-21.30.

Vi starter tirsdag d. 26. marts. Herefter hver tirsdag i april: 2, 9, 16 og 23. april.

Kurset afsluttes med bigårdsbesøg lørdag d.  4. maj. 2019.

Den teoretiske undervisning foregår i Multihuset i Østerlars.

Det vil det efterfølgende i bi-sæsonen være muligt at følge “Årets gang i bigården”  sammen med de erfarne biavlere, – vi mødes i sæsonen med start i maj hver 14 dag omkring de årstids aktuelle bi-gøremål.

Tilmelding til begynderkursus 2019 på mail til Flemming Skou,  fsk-privat@hotmail.dk – send dit navn, adresse, tlf.nr. og mail-adresse.

Deltagelse inkl. undervisningsmateriale koster kr. 650,00.

Husk at sætte dit navn på ved betaling til kontonr. 0650-6630 095 016.

Evt. spørgsmål til Bjarne tlf.nr. 21443649 eller Jannie tlf.nr. 51862207 (efter kl. 17) hvis hverdag.         

* * * * * * * * * * * * *

Bornholms Biavlerforening – en god start

Tag på kursus i Biavl inden du går i gang med at investere i bistader, dragt, slynge m.m. og kom til Bornholms Biavlerforenings arrangementer og få en fornemmelse af hvilket udstyr der skal til og hvordan bierne skal passes.

* * * * * * * * * * * * *

Både nye og garvede biavlere mødes i sæsonen hver 14. dag hos forskellige biavlere. Her kan du se forskellige måder at drive biavl på og forskelligt udstyr. Og du får under kyndig vejledning muligehed for at stikke hoved og hænder i bistadet og drage dine erfaringer.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bier og udstyr

Der er sket en stor og positiv udvikling inden for biavlsudstyr i de sidste år. Udstyr som er langt nemmere at håndtere, lettere og sundere for bierne end det man brugte førhen.

Invester derfor i nyt udstyr og sig nej tak til en ældre biavlers forældede udstyr. Så er du allerede godt hjulpet. Der findes mange forskellige bistader og rammetyper.

Ved at komme til biavlerforeningens mange arrangementer hos forskellige biavlere kan du danne dig en idé om hvad der er bedst for dig.

Bierne får du ved at købe en eller flere bifamilie af en anden biavler. Senere kan du dele dem og på den måde få flere.

Vi vil gøre vores bedste for at give dig en god start. VELKOMMEN!

Bier ved flyvesprækken
Bier ved flyvesprækken, Fotograf Laust Jordal.

 

11254total visits,1visits today

En tanke om “Bliv Biavler – Begynderkursus 2019”

  1. Hej Biavlere

    Jeg overvejer at gå igang med biavl og vil gerne med på jeres næste begynderkursus. Ved I allerede nu hvornår det bliver?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

biavl – honning – bornholm – bestøvning – bisværm